關於Nate Ruess的前樂團The Format我了解得不多,不過這首招牌曲Dog Problem真好聽。
 
 
 
Dog Problem 狗事  (by The Format)
 

don't you dare speak for someone you don't know.
they'll feel it in the back of their throat.
we know i cant construct a poem,
cause' words, like girls get bored and run
c'est la vie, i say i've got so many better things
i've got nothing,
you should see me,
i smoke myself to sleep.

 
你好大狗膽替你不了解的人發言  
像掐住他們的喉嚨  
我們都知道我不能寫詩
因為文字阿 就像女孩一般  覺得無聊就跑掉了
人生啊  我說我還有好多有趣的事要做
其實我啥事都沒有
你該看看我抽菸抽到睡著的樣子

and blame postmodern things i cant relate,
like summer camp and coastal states.
like alcohol and coffee beans.
dance floors and magazines.
i think its safe to say
"i've only got myself to blame"
but boys in swooping haircuts are bringing me down,
taking pictures of themselves, oh.
 
然後怪那些我無法體會的後現代鬼東西
像是夏令營、靠海的州
像是酒精和咖啡豆、舞池和雜誌
其實該說 "我只能怪我自己"
而瀏海長長的男生讓我噁斃,然後還自拍 呃

and so i walk the web in search of love,
but always seem to end up stuck.
i'm finding flaws in everyone.
i've reached the point where all i want,
is to sleep around in hopes that i will catch back up.
we are parallel lines,
were running in circles,
we're never meant to cross.
所以我到網路上尋找真愛
但總是沒結果
我在每個人身上都找到缺點
我已經悶到想到處找人睡  看看能不能趕上你的進度
我們是平行線
我們在繞圈圈
我們從來就不該遇見

i'm at a loss, you were my tangerine,
my pussycat, my trampoline
now all i get are wincing cheeks,
and dog problems, i signed a lease.
thinking my heart belonged at 93rd and park
instead i broke a girls heart,
and flew back to phoenix
to finish the year as it started.
不知該說什麼是好。
從前你是我的一切
現在 我們只是輕碰了臉 
討論狗的事情
我在93街和公園大道口租了個房子  
以為我的心能定下來
結果我只傷了另個女生
然後飛回Phenoix
這一年結束的就像這年剛開始一般

can you hear me?
are you listening?
this is the sound of my heart breaking.
and i hope its entertaining,
cause' for me its a bitch.
was it worth it?
when you slept with him?
did you get it all out of your system?
你聽見了嗎?
你在聽嗎?
這是我心碎的聲音
希望能娛樂到你
因為我很賭爛
值得嗎?
你和他睡的時候  是不是得到全部你要的?

i am a man
holding it all
i couldnt breathe

caught me on the cross
i didnt know
i couldnt give up
正港的男人會ㄍㄧㄥ住
我不能呼吸
痛苦 難過
從前我不知道
我無法放棄

B is for believing you'd always be here for me.
E is for everything, even when we'd see it though.
C, C is for seeing through you, you are a fake,
which brings me to A because, because, you always run away.
B是相信你永遠都是我的
E是我們曾走過的一竊
C是看透你的假面
然後回到A  因為因為你老是跑掉

i never finish phrases,
i misspell,
open arms are prison cells.
when i said, "i hate what i've become"
i lied, i hated who was
so when you start to wonder 'bout the strain in my throat,
then don't you ever, no never, ever, speak for someone you don't know.
我總是成不了句子
拼錯字
張開雙臂變成你的牢籠
當我說  "我討厭自己現在的樣子"
我騙你的  我討厭我以前的樣子
所以當你想到   我噎住的喉嚨
永遠 永遠 永遠 不要 替你不了解的人發言
arrow
arrow

    小梨 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()